top of page

Body Center Helsingborg-gruppen

Offentlig·20 medlemmar

Er ramekin nødvendig for individuell servering hjemme

Hei alle sammen. Jeg har begynt å legge merke til at mange snakker om individuell servering av mat, spesielt når det gjelder små porsjoner. Jeg ble litt nysgjerrig og prøvde å finne mer informasjon, og da fant jeg https://www.azdesign.no/no/articles/460/ramekin. Der forklares det at ramekin brukes nettopp til slike porsjoner og kan brukes både til tilberedning og servering. Det fikk meg til å tenke at jeg kanskje ikke har brukt kjøkkenutstyret mitt på den mest praktiske måten. Samtidig er jeg usikker på om dette er noe man faktisk trenger i hverdagen. Hvordan ser dere på dette?

7 visningar
Steven Lon
Steven Lon
i förrgår

Jeg tror det avhenger mye av hvordan man lager mat til vanlig. Hvis man ofte lager små porsjoner eller vil ha mer struktur i serveringen, kan slike former være nyttige. De gjør det enklere å fordele maten og servere direkte uten ekstra steg. Jeg har prøvd det noen ganger, og det gir en litt annen opplevelse av måltidet. Samtidig er det ikke noe som er nødvendig for alle. Det handler mer om preferanser og vaner enn om behov.

bottom of page